הכסף שלנו – על מימון, ליסינג פרטי ומה שביניהם

חושבים להחליף את הרכב עם ליסינג פרטי או אולי מימון? אם התשובה לכך היא חיובית אז אינכם לבד. שוק מכירות הרכב שובר שיאים: על פי נתוני משרד התחבורה, בחציון הראשון של 2021 עלו לכביש כ-190 אלף רכבים חדשים לעומת נתון מרשים עוד יותר, שבאופן מסורתי נוהגים לעסוק בו פחות, של כ-600 אלף (!) עסקאות רכב משומש בחציון זה בלבד. נתונים אלו אם כך מביאים אותנו לממוצע של כ-1.6 מיליון עסקאות רכב חדש ומשומש בשנה.

אני רוצה לרכוש רכב, מה האפשרויות העומדות בפניי?

רכישת רכב חדש או משומש מתבצעת בשל מספר סיבות, העיקרית היא כמובן הצורך הבסיסי בהגעה ממקום למקום. כידוע, התחבורה הציבורית בישראל אינה יעילה, מהירה וזמינה  באופן מספק על מנת לענות על הצרכים הבסיסיים כדוגמת תכנון נסיעה באופן אמין למקום העבודה או לסידורים, תחבורה ציבורית אשר מושבתת בימים החופשיים (שבתות ומועדים), זמינות נמוכה באזורים מרוחקים, עומס על קווים עירוניים ומזג האוויר – רוב התחנות אינן מוגנות בפני פגעי מזג האוויר כך שלחכות זמן ממושך ב-40 מעלות חום בקיץ ובגשם שוטף בחורף אינה אופציה מועדפת על ידי רבים.

סיבות נוספות  לרכישת רכב הן כמובן רבות ומגוונות אך ניתן למנות את העיקריות שבהן: רכב נוסף לילדים, החלפת הרכב המשפחתי לרכב פנאי בכדי שנוכל לשלב גם טיולי שטח מהנים בסופי שבוע או אולי בכלל רכב ספורטיבי מעניין ואף את רכב האספנות שתמיד חלמנו עליו.

אחרי שראינו שישנן סיבות רבות לרכישת רכב ננסה להבין מה האפשרויות העומדות בפנינו לאחר קבלת ההחלטה על הרכישה. ההוצאה על רכישת רכב מוגדרת נכון להיום כהוצאה השנייה הגבוהה ביותר אחרי מגורים עבור משק הבית. בשל כך, לרוב לא נצליח להעמיד את ההון הדרוש לצורך רכישת הרכב ונצטרך להיעזר באפשרויות מימון – הלוואה עבור הרכישה או לחלופין באפשרות הליסינג הפרטי. אך כמו תמיד, כל שיטה טומנת בחובה יתרונות וחסרונות.

רכישת רכב באמצעות ליסינג פרטי

רכישת רכב באמצעות ליסינג פרטי היא מושג חדש יחסית בשוק הרכב הישראלי, אשר במסגרתו חברת הליסינג דואגת לרכישת הרכב ולשירותי התפעול והאחזקה שלו בכפוף לחוזה שנחתם.

היתרונות בשיטה זו ברורים – אין התעסקות ברכישה של הרכב ובמכירתו לאחר התקופה (כ-3 שנים לרוב) והרכב אינו נרשם על שמנו, עסקאות אלו כוללות מסלולים שונים ומגוונים, חלקם כוללים בתוספת תשלום את כל הביטוחים הנדרשים ותכנית טיפולים, רישוי ותקלות בהתאם לחבילה שסוכמה בחוזה.

החסרונות בשיטה זו רבים – חברות הליסינג עובדות בהסכמי רכישה מול יבואני הרכב כך שבדרך כלל מדובר בסוגי רכב מסוימים ממספר מועט של מותגים ובדגמי הכניסה (הבסיס) של כל רכב, השיטה אפשרית לרכבים חדשים בלבד ומוגבלת במספר ק"מ שנתי בחוזה כאשר עבור כל חריגה יושתו קנסות גבוהים. חסרון משמעותי הינו תשלום בגין כל נזק לרכב כולל פגיעות מינוריות כמו שריטות ושפשופים, שבדרך כלל לא גורמים להפעלת ביטוח ברכישת רכב פרטית. בנוסף החוזה כולל זמנים מוגדרים מראש להחזרת הרכב, כאשר החזרה מוקדמת או באיחור תגרור אחריה קנס משמעותי. חסרון נוסף ומשמעותי שכמעט ואינו מוזכר הוא הפסד כספי משמעותי בהחזרת הרכב בתום התקופה ולאחר ששולם עבורו סכום משמעותי של אלפי שקלים בחודש, אנו נשארים בלי רכב ו"מחויבים" למעשה להמשיך לעסקת ליסינג חדשה נוספת, שוב, בעלות של אלפי שקלים לחודש וזאת למרות שבפועל שילמנו אלפי שקלים במהלך החוזה. כלומר בפועל אנו נותרים ללא רכב בבעלותנו בתום התקופה.

רכישת רכב באמצעות מימון

רכישת רכב באמצעות מימון נעשה במגוון אפשרויות. המרכזיות שביניהן – הלוואה בנקאית והלוואה חוץ בנקאית. עסקת רכישת רכב במימון הינה הנפוצה ביותר בשוק כאשר מעל ל-50% מעסקאות רכישת רכב חדש נעשו בעזרת מימון. בניגוד לליסינג הפרטי על שלל חסרונותיו, רכישת רכב באמצעות הלוואה מעניקה לנו אפשרויות נרחבות ומשמעותיות רכישת רכב משומש וחדש מכל סוג שהוא המתאים לצרכים הבלעדיים שלנו. ננסה להמחיש זאת על ידי התלבטות שכדוגמתה מתרחשת בזמן זה בבתים רבים במדינת ישראל: משפחת ישראלי, המונה זוג הורים ושלושה ילדים עומדת לפני אירוע משמעותי בחייהם, הולדת הבת הרביעית במשפחה ולשם כך הם זקוקים לרכב בעל שבעה מושבים. משפחת ישראלי ניגשה לחברות הליסינג הפרטי וקיבלה שפע הצעות לרכב חדש התואם את צרכיהם, אך לצערם, עלות רכב זה גבוה באופן משמעותי מעלות הרכב המשפחתי שהם הורגלו לרכוש ולפיכך גם עלות ההחזר החודשי של רכב זה, ולכן, משפחת ישראלי עומדת כעת בפני תשלום חודשי של אלפי שקלים בחודש, הרבה מעבר ליכולתם הכלכלית בעת זו. משפחת ישראלי אמנם זקוקה לרכב בעל שבעה מושבים אך היא בהחלט יכולה לרכוש רכב מסוג זה בשוק המשומשות בעלות מופחתת ובתקציב המתאים לה על ידי בחירה באפשרות המימון, כך נוצרה גמישות והתרת הכבלים המאפשרת למשפחות הישראליות באשר הן את הבחירה הנכונה והטובה ביותר עבורן.

כמו כן, ניתן לציין יתרונות נוספים ברכישת רכב באמצעות מימון, כגון: גמישות משמעותית בבחירת ההחזר למול חוסר גמישות בחתימת עסקת ליסינג פרטי, אי הגבלת שנתון – אנו יכולים לרכוש רכב חדש לחלוטין ו"לקרוע את הניילונים", או לחלופין רכב סטודנטים מלפני עשר שנים. סיימנו את הלימודים?  אין בעיה – נוכל למכור את הרכב, לפרוע את ההלוואה או להחליפה בהלוואה על רכב נוסף התואם לצרכינו המשתנים.

סוגי מימון – בנקאי וחוץ בנקאי​

רכישת רכב באמצעות ליסינג פרטי היא מושג חדש יחסית בשוק הרכב הישראלי, אשר במסגרתו חברת הליסינג דואגת לרכישת הרכב ולשירותי התפעול והאחזקה שלו בכפוף לחוזה שנחתם.

היתרונות בשיטה זו ברורים – אין התעסקות ברכישה של הרכב ובמכירתו לאחר התקופה (כ-3 שנים לרוב) והרכב אינו נרשם על שמנו, עסקאות אלו כוללות מסלולים שונים ומגוונים, חלקם כוללים בתוספת תשלום את כל הביטוחים הנדרשים ותכנית טיפולים, רישוי ותקלות בהתאם לחבילה שסוכמה בחוזה.

החסרונות בשיטה זו רבים – חברות הליסינג עובדות בהסכמי רכישה מול יבואני הרכב כך שבדרך כלל מדובר בסוגי רכב מסוימים ממספר מועט של מותגים ובדגמי הכניסה (הבסיס) של כל רכב, השיטה אפשרית לרכבים חדשים בלבד ומוגבלת במספר ק"מ שנתי בחוזה כאשר עבור כל חריגה יושתו קנסות גבוהים. חסרון משמעותי הינו תשלום בגין כל נזק לרכב כולל פגיעות מינוריות כמו שריטות ושפשופים, שבדרך כלל לא גורמים להפעלת ביטוח ברכישת רכב פרטית. בנוסף החוזה כולל זמנים מוגדרים מראש להחזרת הרכב, כאשר החזרה מוקדמת או באיחור תגרור אחריה קנס משמעותי. חסרון נוסף ומשמעותי שכמעט ואינו מוזכר הוא הפסד כספי משמעותי בהחזרת הרכב בתום התקופה ולאחר ששולם עבורו סכום משמעותי של אלפי שקלים בחודש, אנו נשארים בלי רכב ו"מחויבים" למעשה להמשיך לעסקת ליסינג חדשה נוספת, שוב, בעלות של אלפי שקלים לחודש וזאת למרות שבפועל שילמנו אלפי שקלים במהלך החוזה. כלומר בפועל אנו נותרים ללא רכב בבעלותנו בתום התקופה.

מה לבחור?

אם עדיין לא ברור לכם מה כדאי – תוכלו לקרוא השוואה בין ליסינג פרטי למימון שעשינו, כפי שראינו הבחירה בליסינג פרטי מגבילה אותנו באפשרות הרכישה של רכב חדש בלבד ואנו מפספסים שוק ענק של עסקאות רכב שנתיות שהינו כפול שלוש ממספר עסקאות רכב חדש בשנה לעומת בחירה ברכישת רכב במימון המאפשרת לנו אפשרויות רבות ובמנעד רחב של רכבים ומחירים אשר בשילוב עם אפשרות המימון החוץ בנקאית המאפשרת לנו גם מרחב נשימה. אם כך, מבחינת הנוחות התפעולית בלבד, נבחר בליסינג פרטי ומבחינת כל שאר הנושאים שנסקרו בכתבה זו בהחלט נעדיף את המימון החוץ בנקאי לבחירת הרכב הבא שלנו.

חברת מימון הרכב הוותיקה בישראל

מאז 1993 חברת פמה עזרה לעשרות אלפי ישראלים להגשים את חלומם, הרכבים שסייענו במימונם היוו חלק משמעותי בחייהם של אלפי בתי עסק שהשתמשו ברכבים אלו בכדי להגדיל את יכולתם העסקית, לאלפי משפחות אשר הפכו לממונעות וגם עבור הגשמת החלומות של כל אחד מאחד מכם. עד כה חברתנו העניקה הלוואות בהצלחה לכ- 200,000 רוכשי רכבם בהון מצטבר של למעלה מ-7 מיליארד שקלים. לכם, כלקוחות, אנו מציעים מגוון מסלולי מימון בהתאמה אישית.

נשמח לשוחח,

המומחים שלנו ישמחו להתאים לך את המימון שנכון בשבילך.

אי עמידה בפירעון ההלוואה עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל. החברה המממנת- פמה ליסינג בע"מ מ.ר. 54892 או חברות הבנות שלה ("פמה"). הצעת ההלוואה תינתן בכפוף לעמידה בתנאי החיתום, בהתאם לנתוניו האישיים של כל לקוח, בכפוף לשיקול הדעת הבלעדי ולתנאים שיקבעו על ידי פמה. השירות המוצג הינו מימון לרכישת רכב בלבד. פמה אינה מוכרת את הרכבים ואינה נושאת באחריות בכל הקשור לכלי הרכב. תנאי ההלוואה הסופיים יקבעו בהתאם לתנאי העסקה הספציפיים של כל לקוח. מקור הנתונים המוצגים הינו מסוכנויות הרכב השונות. מלאי ומחירי הרכבים יקבעו בהתאם להחלטת סוכנויות הרכב. התמונות מוצגות להמחשה בלבד. ייתכנו הבדלים בין התיאור המופיע באתר לבין המפרט בפועל, מידע מלא ימסר על ידי סוכנויות הרכב. עמלות הקמה ואחרות יגבו בנוסף למפורט לעיל. סכום ההחזר החודשי הינו משוער בלבד. חיווי אשראי- לצורך בחינת עמידתך בתנאי החיתום, תפנה פמה ללשכת אשראי לקבלת חיווי נתוני אשראי אודותיך ממאגר נתוני אשראי של בבנק ישראל.גובה הלוואה מירבי עד 200,000 ₪, עד 72 תשלומים. העלות הממשית של האשראי בהלוואות צמודות מדד הינו עד 13%. בהלוואות שאינן צמודות מדד, עד גובה "שיעור עלות האשראי המרבי", בהתאם לחוק אשראי הוגן הפרסום איננו מהווה הצעה למתן אשראי. התמונות להמחשה בלבד.במסירת המידע אני מאשר/ת לחברות פמה לפנות אלי באמצעות טלפון, הודעת SMS או הודעת דואר אלקטרוני בכפוף לתנאים הרשומים מטה. המידע אשר נמסר על ידי עשוי להישמר במאגרי המידע של חברות פמה וישמש לצורך מתן שירותים, ניהול, תפעול ושיווק מוצרי ושירותי פמה; ניהול וייעול השירות והקשר עם הלקוחות, עיבוד והפקת מידע לצרכים תפעוליים, שיווקיים וסטטיסטיים, הצעת תכנים ושירותים הניתנים על ידי פמה לרבות דיוור ישיר ומסירת המידע לצדדים שלישיים לצורך מימוש המטרות דלעיל או על פי כל דין; מסירת המידע נעשית מרצוני ובהסכמתי, ובכלל זה מידע שחלה עליי חובה למוסרו על פי דין.ט.ל.ח.

כל הזכויות שמורות 2021

פשוט ליצור איתנו קשר.

אנו זמינים לכל שאלה ובקשה – ומנסים לתת את מקסימום העזרה והסיוע – צרו קשר והצוות שלנו יעשה הכל כדי שתצאו מרוצים – ועם הרכב החדש שתמיד רציתם!

פניתך התקבלה בהצלחה


תודה רבה על ההתעניינות הצוות שלנו נותן את השירות הטוב ביותר שהוא יכול ללקוחות קודמים, ונשמח להתפנות ולתת לך את השירות הטוב ביותר שנוכל בהקדם האפשרי.